جاری میان زندگی

جاری میان زندگی

گریه برای حسین یا برای خودم؟

پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۴۳ ب.ظ

بهم میگه چرا من نمیتونم گریه کنم هر کار میکنم اشکم نمیاد؟

خندیدم و گفتم نمیدونم

مسلما شناخت امام و درک موقعیت ایشان مهمترین و اصلی ترین دلیل برای سوز دل و اشک چشم خواهد بود

من همیشه با خودم میگفتم این همه گریه کن امام حسین، چه دل عزیز و بزرگی دارند

فکر می کردم چطور قبل از اینکه روضه ای خونده بشه بعضیا صدای گریه شون بلند میشه

بعدها فهمیدم آدم ها و گریه هاشون چند دسته اند

یک عده مشکل دارند و برای رفع مشکلشون متوسل میشن، مهم نیست روضه چی و برای کی باشه، گریه میکنن و حاجت می خوان

یک عده بر اساس روایاتی که گفته شده که گریه بر امام حسین باعث بخشودگی گناهان میشه، گریه میکنند تا بخشیده بشن

و یک عده هستن که واقعا از سوز دل برای مظلومیت امام گریه می کنند

یاد یک جمله از استاد مطهری افتادم : "ما امام حسین خراب کن هستیم"

اگر واقعا حسینی بودیم، گریه هامون ریا نبود، بعد از مراسم دهه اول محرم باز نمی شدیم همون آدم های قدیم بدون تغییر و با همون اشتباهات و گناهان قبلی

اگر واقعا و از ته دل حقانیت و مظلومیت امام حسین رو قبول داشتیم امام زمان خودمون اینقدر تنها و غریب نبود


+ خدایا به من بصیرت بده برای شناخت دینم


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۲
زهرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی